keskiviikko 10. elokuuta 2011

tiistai-illan lyhtyjä



Tarviin ehottomasti perusteellisen niska-selkä-hieronnan. Oon täysin jumissa kaikesta urheilusta ja stressistä. Olen tännäänkin hukannu pari tuntia kämpänhakuun. UUING-Utrecht-foorumi, CouchSurfing, Temporaryrooms.com ja Kamernet.nl ovat olleet ahkerassa käytössäni. Pikkusen ruppee jo silimien takkaa kiristämmään itkua, sillä pelottaa ettei asiat järjestykkään ennen 28. päivää.




Täällä monet tuntuu käyttävän ilimasua "kerranhan sitä Erasmus-opiskelijoita ollaan" ja käyttäytyvätkin sen mukaisesti. Eräskin opiskelutoveri pisti vuoden kestäneen juomattomuutensa paussille täksi vuodeksi. Minulla on pyörä käytössä ja ossaan sanoa hollanniksi, etten voi olla ilman leivänpaahdinta, sillä pidän kovasta ja lämpimästä leivästä.. mutta pelkään vähän, etten sullaudu tähän kansainvälisten opiskelijoiden maailmaan. Absolutistina ei innosta riekkua joka ilta ja ne muutamatkin kerrat ku oon mukana ollu, oon joutunu aamutreeneihin vedoten lähtemmään muita paljon aikasemmin pois. Koko ajan kolkuttaa kallossa, jotta: "Voi ei, täytyy herätä pian!"
Ja siitähän kämppikseni tykkää.

piskuinen Anna-Selina näyttämässä tietä kotoonsa

Eilisen illan vietin Anna-Selinan kanssa, josta on tullu minun kivvoin kaveri täällä. Hänen poikaystävänsä tullee huomisesta tiistaiksi Amsterdamiin, jotta saattaa olla että loppuu A-S&E-hengailut ennen ku ehti kunnolla alkaakaan. Oltiin muka menossa teelle ja kahville jonnekin, mutta pyörittiinkiin taas Punaisilla lyhdyillä.





Huomenna on koe Hollannin kulttuurista ja ylihuomenna vielä viimiset, pahimmat kokkeet. Saas nähhä mihin tasolle meikä asettuu. Meiän "advanced"-ryhmästä on ihmeellisesti porukkaa kaikonnu ja oon nyt yhen tsekkiläistytön kanssa ainoo ei-saksankielinen joukossa. Huh, kuinkas näin pääsi käymään?

Ensi viikolla saanen hieronnan omalta söpöltä ölliäiseltäni. JEE!!!


1 kommentti:

  1. Jatka vaan kirjottamista murunen, ihana lukkee ja kattoo kuvia! varsinki noita katutaiteita, ihan omaa luokkaansa siellä! Ehkä pittää pakata reppu ja tulla sinne, hihi!

    Kuutti

    VastaaPoista