keskiviikko 9. marraskuuta 2011

ystävät hyvät

Muutaman viikon aikana on tapahtunu tosi raju "jyvät akanoista" -erottelu. Minun kaikki unelmakoulukaverit pääs vahingossa siivilään ja melekeen jokanen valu siitä läpi. Ilmeisesti jos paikalliselle sanoo asiat suoraan miten asiat on, saattaa häntä niin kovasti loukata ettei "vanhaan ystävyyteen" ennää ole palluuta. Naurettavvaa, sanon. Enkä tietenkään väitä että kaikki täällä olisi tällasia, mutta selkeesti enemmän on moisia kun mitä oon kotomaassa nähäny. Oikeestaan tää on yksi syy minkä takia on Suomee alkanu olla hirvee ikävä.

Aiemmin ikävöin Suomesta lähinnä Katria, äitiä ja Boris-koiraa. Katrin ja Boriksen nään päivittäin tosin Skypesta (kiitos nykyteknologia!) ja äidin kanssa höpötän myös joka välissä Feispuuk-chatissa. Äiti on ollu tosi pelastaja minulla, varsinkin nyt kun tuo nettipankki meni lukkoon enkä saa sitä auki ennen ku käyn Osuuspankin konttorissa. Täällä en oo vielä OP:n konttoria nähny, eh.
Harmittaa kyllä jo valamiiks tuo Boris-ikävä ku oon ihan varma että sillo ku vihdoin nähdään niin se taas laiskasti tassuttaa vastaan ja on tosi flegmaattisena niin ku sitä ei kiinnostais pätkääkään. Tälleen kävi elokuussa ku käväsin Suomi-lomalla ja Boriksen käytös jätti sydämeeni arven! :D

Silmälasien vaihto. Keiden mielestä ollaan ku sisaruksia näin ulkonäöllisesti??
Nyt oon tosiaan alkanu ikävöiä kavereitten kanssa olemista. Ikävä sitä että kun suunnitellaan jottain niin sitä ei tuosta vaan ylleensä peruta. Ikävä suomalaista suoruutta. Ikävä lämmintä kotia, missä ei tarvi täristä kylmässä ku ikkunanraoista tuulee läpi.

Lempiruokani tällä hetkellä; tofua ja tempehiä stir-fry-kasviksilla ja riisinuudelilla.
Mitäs muuta.. No näitä nyt ainakin. Oon kuitenkin viihtyny täällä aika hyvin, että ehkä minulla tullee tännekin sitten ikävä. Nyt oon varma että tulen ikävöimään ainakin halapaa elokuvvailua ja veggaanista tarjontaa sekä paria tyyppiä. Senpä näkkeee sitte!

Parhaat kaverit täällä on olleet:

Daniel Portugalista - graafinen suunnittelija, joka on täällä harjoittelussa ja sattuman kaupalla tullu samana päivänä maahan ja lähteekin melekee sammaan aikaan. Daniel nauraa koko ajan ja on innoissaan suunnilleen kaikesta.

Danielin kera.
Paikallinen Pim - opiskelee elokuva- ja televisioalalla. Voisikos parempaa juttukaveria minulle siis löytyä? Ollaan sen kanssa oltu pari kertaa couchsurfing-miittingissä sekä leffailun verukkeella nähty.

"Koulukaveri" Leonie - tyttö joka kävi kahtena päivänä koulussa koko kahen kuukauden aikana. Leo on koripalloilija ja assuu 2,5 tunnin junamatkan päässä. Hullu jos meinaa sieltä neljä vuotta Utrechtissa käyä opiskelemassa! Toissapäivänä oli kuulemma pistäny valokuvia raameissaan seinälle semmosella tarralla mitkä ei lähekään ihan heti irti. "Nyt siinä kämpässä pitää varmaan sit asua neljä vuotta enkä voi muuttaa tänne.." Paras tekosyy ikinä! :D

Jolien - myöskin luokkakaveri. Hän on ollut au-pairina sekä Kiinassa että Etelä-Afrikassa. Hän jos kuka ymmärtää miten syvä yksinäisyys minulla välillä vallitsee. Aion keretä käyä sen kotona pari yötä ennen palluutani hengaamassa.
Ivor ja ruoka-annokset (currya, mitäs muutakaa).

Bala - intilalainen hemmo joka on töissä.. jossakin liian hankalassa minulle tällä hetkellä muistaa. Balaa en tunne hyvin, koska oon sen kanssa hengannu vaan leffateatterissa. Ollaan kyllä juteltu aina ennen leffan alkua ja intermissionin aikana.

Ivor -irlantilainen duudsi joka oli kolome ensimmäistä Utrechtin viikkooni minun CS-hosti. Melekeen nelikymppinen, puhua pulputtaa ku papupata ja törmäilee ovenkarmiin samalla tappaa ku minä. Näytti just uusimmat mustelmasa. "Would you like to have some tea?" on yks eniten käytetyimmistä lauseistansa.


Minulla on myös yks kaveri joka tullee tännään tohon 40 minnuutin junamatkan päähän, nimittäin Robyn Rihanna Fenty. Yritin ostaa liput keikalleen (49euroa vaan!), mutta jostain syysta Livenation.nl-sivusto herjailee vaan takasin. Oih ja voih.. Oon täällä ollessani kuunnellu Rihannaa enemmän ku mittään muuta, koko tuotantoosa oon plarraillu onnellisena liian kovan satulan päällä istuessani. Ois ollu erittäin loogista että olisin juuri Hollannissa päässy tämän mussukkaiseni näkemään.

Vielä loppuun elokuvalätinää. Eilisiltana sneak previewissa näytettiin toimintaelokuva Killer Elite. Kolme vuotta sitten tämä leffajuliste olisi näyttänyt hyvin kiinnostavalta; Jason Stathamista pidän, Robert De Niro on yksi lempparinäyttelijöistäni ja Clive Owenin aksentti on kiva korviini. Viimeistään eilen teatterin penkissä kiemurrellessani tein kolme erittäin loistavaa havaintoa;

- Jason Statham on jokaisessa leffaroolissaan yks ja sama jätkä. Olisi menny ihan täydestä se, että Killer Eliten roolihahmonsa ois ollu Transporterin Frank Martin.. tai oikeestaan kuka tahansa Stathamin aikasemmista roolihahmoista. Pahinta että sillä on samat tyhmät kovisvaatteet joka ikisessä rainassa! En tiiä pelastaako sen veijarimainenkaan hymy ennää tässä tilanteessa.

- Robert De Niro, yks parhaimmista näyttelijöistä.. NIIN, joskus kymmeniä vuosia sitten. Oon jääny ihan liikaa elämään Taxi Driverissa, Deer Hunterissa ja Raging Bullissa, näin muutaman mainiten.

- Clive Owen ja sen aksentti. MIKÄ AKSENTTI? Tylsä tylsä tylsä mies ja aina sama tylsä ilme silläkin. Jossain vaiheessa luulin pitäväni Clive Owenista, Daniel Craigista ja Gerard Butlerista. Kaksi ensimmäistä on vaa perus enkku-brittejä, mutta Gerard on ehta skotti. Gerard on yhä lempparilistalla, vaikka se onkin viime vuosien aikana ollu jossain Bounty Hunterissa ja Ugly Truthissa.. Skotit ei niin heleposti listaltani pois pääsekään!

1 kommentti:

  1. Pittää Esme nostaa sulle hattua, ja enemmän kun vaan yhen kerran, kun oot lähteny ulkomaille opiskelemaan! Se vaatii varmasti hurjan paljon rohkeutta.

    VastaaPoista