sunnuntai 11. maaliskuuta 2012

avanto ja esme yhteen soppii

Tähän viikonloppuun on kuulunut muunmuassa:


Asumispanikointia
Kohta alkaa taas olla sellaiset ajat käsillä, että meikäläisellä avautuu uusi sivu elämässä. Tai no välillä kun on kurja mieli niin uuden sivun avvautumisen sijjaan sulkeutuu taas yksi kirja enkä tiiä mihinkä kirjaan sitä seuraavaksi tarraisi. Mielessä on uuden alan opiskelu, mutta toisaalta olen täysin kyllästynyt tähän ainaiseen rahattomuuteen. Jos halluun oman alan töitä tai ees jottain missä käytettään viittomakieltä, niin Kuopio ei taida olla paikka missä asua.

Oon tehny Kuopioon jo kahesti palluumuuton. Vuonna 2005 lähtiin uudet tuulet mielessäni Kuopiosta, mutta Turun tai Helsingin sijjaan päädyinkin vain Mikkeliin asti. Siellä vajjaan vuoden mummujen ja pappojen sekä skinien seassa asuttuani palasin häntä koipien välissä takaisin rakkaasen kotikaupunkiini. Syksyllä 2010 puoletaan oli vähän pakkokin palata Savon maille, kun oli koulu jäänny kesken. Olin kyllä haaveillut, että jatkaisin töitä, varsinkin kun kaikki minnuu työpaikalla houkuttelivat jatkammaan. 


Jos miettisin nyt mihin pittäis muuttaa, niin tullee ekana mieleen Helsinki ja Tampere. Toisaalta kyllä minulle kelpais jokkiin Rovaniemikkiin, jos siellä olis minulle paikka missä opiskella tai töitä tarjolla. Helsinki sinnäänsä on ihana ja minulla on sinne kaipuu. Oon vaan kuullu että siellä ollessani olen entistäkin levottomampi. Ehkä pittäisi vaan ottaa päiväruttiiniin meditointi, niin seuraani kestettäisiin..

en tänne jää minä en täällä asu
kuin ehkä vuoden tai korkeintaan pari
tuttuja muualla on mulla
tuttuja muualla on mulla

tämä on kuitenkin minun kaupunkini

Onnia
Päätin perjantaina kuvvailla Onnin tohelointia. Ensimmäisessä videossa näette hänen kaistapäistä piehtarointiaan. On välillä aika rajunkin näköistä, kun hän mennee lumikukkulan päälle ja sieltä piehtaroinnilla kierii alas. Kaksi muuta videota ovat vain temppuilu(yrittely)videoita. Onnilla oli taas hyper-olot päällä niin en meinannut saada kontaktia itseeni. Niitä videoita en tähän laittanutkaan, kun vasta siitä lähtien kun rapistelin Katrin karkkipaperia taskussa ja sain Onnin vihdoin huomioimaan minut. Nyt ehkä ymmärrätte senkin miksi niin vahvasti Onnin kanssa tunnen sielunveljeyttä.

 





Couchsurfing-vieraita sekä avantoa
Viime viikolla minnuun otti yhteyttä slovenialainen vaihto-oppilas Helsingistä, joka pyysi majapaikkaa hänelle ja luultavasti myös ystävälleen. Perjantaina puolenyön maita vieraat saapuivat ovellemme ja kappas kun toinen onkin hollantilainen. Siinähän vasta Esmen riemu repesi. Tyttö kaiken lisäksi assuu Utrechtissa! Voisin jäädä Hollanti-juttuja höpöttää vaikka miten pitkäksi ajaksi. Laitettii jottai holskimussaa ja laulettiin mukana. Eilisaamuna nauratti kun tyttö otti leivät pelkällä voilla ja sitten hokas: "AHH teillä onkin hagelslagia (sitä suklaista raetta, mitä hollantilaiset laittaa aina lounasleipiinsä), laitan sitä!" Lisäksi tiesin, etten tulisi ehdottammaan yhteistä lounasta. Kyssyin miltä on tuntunu olla Suomen lounaselämässä. 
"It is so weird! I only eat sandwiches.." Et kai?:D


Vein vieraani myös avantoon ja olin hyvin ylypee siitä, että suostuivat ja vielä kunnon lenkin järvessä heittivät. Tätä meiän supisuomalaista Katriakkaan en oo vielä saannu avantoon suostuteltua. Kuulin myös ihan vasta, että hän ei ole koskaan avannossa edes käynyt. Luulin jostain syystä, että kaikki meiän kansalaiset olis avannolle tuttuja. Olenko ollut koko ajan väärässä? Leikkasin avantovideosta kuitenkin näitten ulkkisten taidonnäytteet.


Hyvvää sunnuntaita!

6 kommenttia:

  1. en miekään ole käynyt, olen viluapina
    terveisin Anselmi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Viluapinana oleminen ei poissulje avantoa! Kokkeile ja ihastu.

      Poista
  2. ihania kuvia ja juttuja reipas avantouimarini! <3
    edelleen jätän kommentoimatta osan ajasta ton koodin takia, inhoon sitä.............

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Koodi ei oo minun vika :'( Kommentoi tai.. LOPETAN! (sitteeraan jotakuta muutakin tässä)
      Siekii oot reipas ja ens talvena minun kanssa tuolla avannossa!

      Poista
  3. En minäkään ole käynyt avannossa! Pienenä kierittiin saunan jälkeen lumihangessa ihan kuin Onni kiemurtelee kinoksissa. Onni tosin tuntuu nauttivan karheista lumikinoksista enemmän kuin kukaan ikinä! Sellainen hömppänä se on <3 Kohta saatte koiruuden taas hetkeksi luoksenne juoksentelemaan.

    Pian nähdään!

    Johanna

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo vertasinkin itteasiassa tuota avantouimista lumessa kierimisseen vaihtareille.. ei oo se lumienkelien tekeminen saunan välissä niin mukavata justiin kun tuntuu pahalle ihossa lumen karheus.

      Tosi kiva ku oot kommentoinu minnuu :)

      Poista