tiistai 5. kesäkuuta 2012

Lehtimäki city

Åhhh jälleennäkeminen. Ja lapsien mielestä mulla on Robinin housut. Öö.

Olen tällä hetkellä Pohjanmaalla, tarkemmin sanottuna Alajärvellä. Olin täällä ensimmäistä kertaa viime kesänä leirinohjaajana, ja koska minulla oli niin mukavaa, niin halusin tulla toki uudelleenkin. Viime vuoden leirillä tutustuin Eemeli-nimiseen heppuun, ja lapset kuhis ihan onessaan sitä miten Eemeli ja Esme rakastaa toisiaan! Tänä vuonna kuhinaa ei oo ennee niin paljon. "Miks noi halas, ne varmaan tykkää toisistaan" on tyyliin ainoo juttu mitä oon kuullu.. Empun lisäks leirin hyvvää antia on muut kivat ohjaajat sekä ruuan saaminen. Tää on aikalailla läskileiri, ruokaa on 2-3 tunnin vällein ja mulle tekkee keittäjätätsykkä niin hyvvää ruokaa että santsaan ainakin kerran ellen kahestikin. Se viime vuonna jo mulle sano miten on kiva meikäläiselle kokkailla ku oikeesti syön sitä!!! Hahhaha. Tännäänkin oli semmosia kasvipyöryköitä ja kastiketta että oksat pois. Ja eiliset pinnaattipihvit.. aargh!

Mie tein tän ihan itte ja lempivärriin vielä.

Errään leiriläisen söpöt kengät.

BLUAARGH!

BLÖÖRGH!


Pääsin myös kävellä köpöttää heppojen vieressä. Voi että ku hevoset on niin hienoja elläimiä! Onhan nuo kaikki muutkin, mutta hepat on erityisrakkaita ollu. Meillä oli '98-'99 hevosia ittelläkkiinja ku hepat myytiin ni sen jäläkeen loppu ratsastus ku seinään. Lannan tuoksu saa minun pään aina vähän positiivisella tavalla sekasin. Ihhailin kollejen jäntevyyttä ja lihaksia siinä vieressä kulkiissa. Muistelin kaiholla Hevoshullua, Villivarsaa ja Jalon sisarusten aina niin jänniä heppakirjoja. No ainakin Merjan kirjat oli jänniä, Marvista en niin paljoo digannu. Onko lukijoissa heppahulluja? :-p Ja missä oli minun kamera tuona ihanana heppahetkenä?!


Tämän päivän lempipuuha lapsilla.



"Ikävä uuset tämä pöytä on romu". Aw.



Koska mulla ei oo täällä hirveesti mahollisuuksia normaaliin tappaan urkkailla niin otin taas mukkaan juoksuvaatteet. Viime vuonna juoksentelin Sonatan The Days of Graysin tahissa ja tällä kertaa juoksumussiikkinani toimi vasta ilmestynyt Stones Grow Her Name -albumi. Eilisaamuna otin isomman palan kakusta 16,5kilsan pyrähyksellä, mutta tännään motivaatio oli niin nollassa että justiinsa sain rykästyä seitsemän kilsan lenkin. Huomenna varmaan taas puolittuu matka.. No tiedä tuosta. Tosi tylsää juosta alavaa maisemaa täällä yksin. Tännään onneks pääsin myös uima-altaaseen, joskin uimiseni oli aikamoista siksakkia edessä vettä loiskuttelevien ipanoitten takia.




Pannaanit, proteiinit, pähkinät ja juoksukamppeet. Niillä mennään.

On vaan erittäin kuluttavvaa nousta kuuden maita juoksee kun työt loppuu vasta kello 23 jälkeen. Lähen täältä kottiin niin, että ehkä ehin perjantaiyöks perille. Sunnuntaipäivänä jatkan matkaa toiselle leirille, jossa kylläkin on iltavappaat. Kiva kesän alotus tämmönen intensiiviviittominen!

Mitä ootte muuten mieltä nuista meikän leffakirjotuksista, onko niissä mittää ideata?

5 kommenttia:

  1. Mulla on tietokoneen vieressä lista johon oon poiminu sun leffa-arvioista sellaset jotka pitäis ehdottomasti katsoa jossain vaiheessa! Eli jatka ihmeessä just tuollaisia lyhyitä esittelyitä/arvosteluja leffoista :)

    VastaaPoista
  2. Heppahullu! Aivan paras lehti mita pienena sain! Muistan kun piti lopettaa tilaus niin itkin aivan kamalasti, etten pysty elaa ilman kyseista lehtea!
    Nyttenkin jos hevosia nakee jossain niin kaiholla ajattelen kuinka haluan takaisin heppailemaan!
    Kunhan vain suomalaistun taas, voisin melkein kayda muutaman kerran ratsastelemassa jos aikaa riittaa ja rahaa on!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hhahhah jooo määki olin tosi onnellinen Hevoshullusta! Kävin sitä kirjastossaki lukemassa välillä.

      Mulla tää kaihous on jatkunu siitä vuodesta '98, mieti, sen jälkee en oo ennee ratsaille noussu. Nyyh. Ja nyt kuulemma saattaa joutua maksaa 50eurookin per ratsastuskerta, onko se totta?!

      Poista