tiistai 8. tammikuuta 2013

historian lehdet havisee, minä nyt ja ennen

Alright, nyt havisee ikioman historian kirjani lehdet kun alan muistella vanahoja. Mutta minähän tykkäänkin niissä vesissä uiskennella. "Silloin kun minä olin pieni.." Haastan muut bloginkirjoittajat tähän sammaan juttuun. Ei piä liikaa jäähä kertommaan nykyajasta..



10 vuotta sitten (alkuvuosi 2003)

- Olin käynny puolisen vuotta lukiota ilmaisutaitolinjalla. Päiväni olivat aika raskaita ja pitkiä, kun jouvuin kaheksan aamuja varten herrää viiden aikaan, juoksin painava reppu selässä pari kilsaa ja illalla saatto koulu loppua seittemältä, jolloinka olin yhentoista aikaa kylällä. Onneks äiti tuli minnuu vastaan autolla! Haaveilin tiiviisti muuttamisesta kaupunkiin.
- Olin (muistaakseni) lakto-ovovegetaristi.
- Alloin kuunnella Björkiä ja ihastuin siihe ku hullu puuroon.
- Muutenkin ostin älyttömästi levyjä, liikaakin. Olisin voinu jättää ainakii puolet ostamatta.
- En tykänny ulkoisesta olemuksestani hirveesti, vaikka olinkin semmosessa kouluyhteisössä, jossa vihdoin ei välitetty vaikka tukkani oliskin takussa. Iteasiassa takkutukka olikin siellä aika siisti juttu.
- No takussahan tukkani ei vielä tuolloin ollut, vaan laittelin suunnilleen joka ilta pikkuletit / foliot päähän niin että minulla oli ihanan kiharat hiukset.




5 vuotta sitten (alkuvuosi 2008)

- Olin justiin joulukuussa alkannu seucata yhen tsyrbylän(ei kuvassa) kanssa niin se oli paljon minun ja veljeni luona.
- Kävin toista vuotta HUMAKin viittomakielentulkkilinjaa ja viihyin.
- Vappaa-ajalla juhlin ihan älyttömän hulluna ja elämä pyöri oikkeestaan enemmän parhaan ystävän ja tsyrbylän ympärillä eikä koulun.
- Alloin SOLilla viikonloppusiivoojaksi.







3 vuotta sitten (alkuvuosi 2010)

- Assuin Helsingissä ja olin Vantaalla töissä viittomakielisenä koulunkäyntiavustajana. Tykkäsin ihan ältsisti duunistani sammoin ku kollegoistani ja muutenkin työyhteisön ilmapiiristä.
- Käväsin viien päivän reissussa Puolassa yksikseni ja olin ihan kurjana, koska oli niin yksinäinen olo enkä osannu kieltäkkään.
- Katrin kanssa olin ollu puoli vuotta ja rakkautta ja perhosia oli ilmassa sankasti.
- Jännitti ku en tienny mitä syksy tuo tullessaan. Jäisinkö Vantaalle töihin vai jatkaisinko koulunkäyntiä Kuopiossa?
- Luin ja ostin paljon kirjoja. Piti mennä silmät kii Suomalaisen kirjakaupan ohi ku meinasin aina ikkunoihin vilkastua rynnätä sisälle.
- Minulla oli ollu muutaman kuukauden jo kuntosalijäsenyys, joka ahisti. En ollu uskaltannu salille löllertää ja joka päivä kirosin sitä että maksan jäsenyyttä enkä pääse ahistuskynnyksen yli lainkaan.









1 vuosi sitten (alkuvuosi 2012)
- Kaken kanssa asuttiin Kuopiossa ja oltiin posottamassa ruosteisin junavaunuin kohti kolmatta vuosipäivää. Vaikutti tosi epätodennäköseltä että se päivä tulis ikinä (mutta tulipa kuitenkin). Aika tiukkaa teki!
- Asuttiin edelleen siinä samassa kämpässä, mikä on ollu tukikohteenani joulusta 2006.
- Mää vietin päivät tehhen opinnäytetyötä, reenaamalla ja näkemällä kavereita (lue: Mirjaa). 
- Taas oli tulossa hetki jollon en tietäs mitä elämästäni halluun. Tosin oli kyllä vähä semmone fiilis etten ollenkaa ees valamistuis. Oli erittäin myöhässä aikataulut opparin kanssa.
- Tekkiin töitä yhellä koululla taidemallina.

Kesäkuu 2012.


Weekend Festival -Katri.


Kuluneena vuonna (2012)

- Tein opparini Setalle ja valmistuin viittomakielen tulkiksi, viimein.
- Olin monta viikkoa töissä viittomakielisillä leireillä / kursseilla.
- Sain viettää ihanat 1,5 kuukautta Brasiliasta lommailevan pikkusiskoni kanssa. Eikä koskaa olla varmaa oltu niin riidatta.
- Lupasin ittelleni että minusta tullee combat-ohjaaja heti kun talloudellisesti siihen kykenen.
- Alotin opiskelut Pajulahessa liikuntaneuvojaksi.
- Syksyn kärsin ristiriitasista fiiliksistä kun olin yhtäkkiä uppoutunnu hyvin tiiviiseen yhteisöön. En halunnu yhteisöstä irti ja oli hankalaa mennä käymään Kuopiossa.
- Tykästyin kotona olemisseen jälleen loppuvuodesta.
- Meille tuli Onni helmikuussa ja Jeshka toukokuun alussa. En oo nähänny Onni-koiraamme ku viimeks syksyllä joskus.. Se on toisien omistajiensa (veljen perhe) sukulaisilla ollu maalla. Nyyh.
- Lähettiin joululomalla Hollantiin, mikä oli ihanaa ja rakastan sitä maata, halluun sinne takas!



Eilen (7.1.2013)

- Heräsin kolomen jäläkeen, jotta ehtisin neljän junnaan. Kävin pussaamassa söpöläiseni läpi: Melissan, Liisan, Jeshkan ja tietty Katrin.
- Nukkuin junassa tosi katkonaisesti ja olin koulussa väsynny.
- Opiskelin fysiologiaa, tällä kertaa tarkemmin sanottuna hengitystä ja hengityselimistöä.
- Kävin koulun salilla ja pienen tauon jäläkeen harjoteltiin 54:n Suvin ja Sannan kanssa. Oli hirveen hyvä fiilis.
- Illalla katottiin kavereitten kanssa Thor-elokuva.
- Yötä myöten kirjotin bloggiin ja tsättäilin feispuukissa.
- + Hermostuin käytävämelluujiin ja nyt pikkusen harmittaa.



Tännään (8.1.2013)

- Heräsin pilatesta/joogaa varten, mutta en mennykää sinne ku väsytti niin palijon. Kuulin myöhemmin että tunteroinen oli peruttu.
- Koska valvoin pikku ajan aamutuimaan ja aloin uuestaan nukkummaan, vielä selälläni, niin jouvuin tyhmä minä unihalvauksen kouriin.
- Halvauksesta toivuttuani itkeskelin pikkusen ja soitin Katrille kottiin. Normaalisti Katri olis minua ollu herättämässä, mutta nyt jouvuin vaan ittekseni pimmeessä taistelemmaan demoneita vastaan.
- Fitness- ja kehonhallinnan tunnilla harjoteltiin laskuja ja piisien biittejä.
- Lähen kohta selvittellee ympäristötiedon tunnille urkkatapahtuman järjestämistä ympäristönhuollon näkökulmasta.
- Päivällä meen Lahteen Fressille pitkästä aikaa.


Huomenna (9.1.2013)

- On yksi minun ja Liisa-ystäväni vuosipäivistä (meillä on niitä kolome). 
- Meillä alkaa koulussa ilimasutaito, iih!
- Sammoin on ensimmäinen viittomakielentunti.. Opettaja sannoi että voisin olla siellä apuopena, mutta saattaa olla että käyn vaan kääntymässä.
- Pyrin menee Lahteen tuas salille..
- ..ja saaha ainakin yhen leffan päätökseen ettei mene tämä touhu käsistä.



Ylihuomenna (10.1.2013)

- On varmaan taas kiva päivä koulussa.
- Meinaan ehkä Lahteen, riippuen siitä miten oon päässy sinne edellisinä päivinä. 
- Pakkaan tavarat valmiiks ja ostan junalipun Kuopioon. Hihihihihihihi.



Vuoden päästä (alkuvuosi 2014)

- Minulla on ennee puoli vuotta koulua jälellä.
- Toivottavasti on jo hyvvää kokemusta ja varsinkin varmuutta liikunnan ohjaamisessa.
- Sammoin varmuutta kaipaisin tulkkaushommiin.
- Toivon tekeväni työtä sekä tulkkina että ohjaajana.
- Ja halluisin että opinnäytetyöni ois mielenkiintonen ja sitä ois ihana tehhä.
- Olis kiva jos olisi tukikohta lähempänä ku Kuopiossa. Tosin ajatus siitä että en ois Kuopiossa on aika hirvee. 


Tarttukkaa tuumasta toimeen, työkin!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti