torstai 24. tammikuuta 2013

leg days from hell


Reilun kolmen hulivilipäivän jälkeen Pajulahti on tuntunnu aika hiljaselta paikalta. Mää oon kaihoisasti kahellu maalipallo-videoita YouTubesta ja haikaillu. Aika vankasti on sellanen fiilis, että meikäläinen suuntautuu soveltavvaan liikuntaan. Tähän menessä lempparilajit täällä on maalipallon lisäksi olleet kelkkajääkiekko ja pyörätuolikoris. Joten mitä tästä voisimme pätellä?


Toinen viikko menny uuen saliohjelman merkeissä. Oon kyllä aina reenin jäläkeen ku jyrän alle jääny. Maanantaina ojentaja- ja haukkakidutuksen jäläkeen vielä kolomenkin tunnin päästä oli vaikeuksia nostaa käsiä ilmaan kun väsytti niin paljon. Maanantai-iltana otin myös tunnin vatsalihasreenin avosylin vastaan ja nyt on nää muutamat päivät ollu kyllä sellasia että minun kylkiin ei saa hipastakkaan kun tekkee niin pahhaa. Jotakin oon siis teheny oikein..

Monesti tuntuu että ihimiset puntilla ihan onessaan penkkipunnertaa ja koittaa kasvattaa hauista. Aerobinen liikuntahan on tuolloin täysin kiellettyä, koska eihän lihas kasva siinä juu. Kaapin kokoset miehet, joilla on suonet koko kehossa ihan pullollaan, pudistelee päätään ku näkkee jonon spinning-salliin. Monille kokemattomille ja ehkä vähän kokeneillekin jalkareeni ei oo muka niin tärkee. Jos jää pari salikertaa välistä niin aletaan taas vaan hauiksen kanssa hommiin ja skipataan jalkapäivä. SITÄ EI SAA TEHDÄ.







Minulla on nyt samanlainen fiilis.Varsinkin portaitten meneminen alaspäin on yhtä tuskaa. Mietin vaan: "Why, God, why?!" Jo tuulen hento vire reisilläni kirvelee. Tää on sitä oikeeta reenaamista. Jos meinaa ihan kunnolla panostaa salilla olemisseen niin tärkeintä on tehhä liikkeet monipuolisesti, teknisesti oikein ja vaihtaa ohjelmaa säännöllisin väliajoin. Sanomattakin selvää että lepo on hurjan tärkeää. Näitä jalkapalkoparkoja en kiusaa nyt muutamiin päiviin muuten kuin rauhallisen liikunnan turvin.



Lihansyöjien ruokalaarit.

Koulussa ei oo menny ruokailun kanssa  joka päivä ihan nappiin, vaikka joskus yllättävätkin todella maittavalla ja terveellisellä ruualla. Eilen oli tarjolla soijarouhekastiketta (kylläkin hyvvää) ja siinä kaikki. No, perunaa olisin voinut toki ottaa kaveriksi, mutta en ole perunan fani.. varsinkaan sellaisen ruokaloissa tarjottavien kumiversioiden. Kuvittelin että päivällisellä nälän jättänyt lounas korjaantuisi, mutta silloinkin oli tiedossa vain kastiketta.. ja valkoista, öljyistä pastaa. NO THANKS.

No söin mää sallaattiakin, se vaa ei tullu kuvvaan.

Aamupala on sentään turvallinen ja voin syyä itteni ihan täyteen huoletta.

Melkein jaksoin kaiken.. bannaanit ja vanukkaan otin evvääks.

Jännitystä elämään toi toissaöinen palohälytys. Läpi unen kiiri korviaraastava pärinä puolenyön aikoihin ja lopulta myö tämän talon asukkaat puettiin päälle ja siirryttiin käytävään ja ulos. Paloauto saapu paikalle parinkymmenen minnuutin oottelun jäläkeen ja kävi ilmi, että jonkun ruuat oli vähä kärtsänneet uunissa. Hälytys soi putkeen semmoset puoli tuntia ja ääni oli niin kova, että minulla oli jälkeenpäin fyysisesti huono olo. Tunti meni ennen ku sain uuestaan unen päästä kiinni. Toivottavasti oli hyvät nugetit..


Nyt on käymässä semmonen juttu, että tarvitaan Katrin kanssa Lahesta asunto kevväällä tahi kesällä, viimistään 1.6. Meillä on alkamassa Kuopion kämpässä remontti eli ihan sama muuttaa sitten remonttia karkuun kun Katri valmistuu kevväällä eikä sitä oo Savossa mikkää koulu ennee piättelemässä. Nyt ku löytys jokkii hyvä koiramyönteinen asunto Lahen keskustasta niin olisi bueno. Muuttaminen on niin ressaavaa! Aargh! Halluisin nyt jo Kuopion kämpälle heittää turhia tavaroita pois, viiä viis säkkiä vaatteita kierrätykseen ja teipata muuttolaatikot kiinni.

Pieni puuseppä.

Eilisen päivän kruunasi vielä puolihieronta, jossa selkä ruksui ja jumipaikat sai kyytiä. Hierontapöydältä noustessani oli kyllä hyvin kuumeinen ja räjähtäneen rentoutunut olo. Pittäis ottaa nyt hyödyt irti näistä hieronta-alennuksista ja käyvvä vähä usseemmin käsittelyssä ku mitä tähän mennessä oon. Ihanaa, luksusta!


Tännään jatkuu matkani Lahen kautta Jyväskyllään. Hii-o-hoi!

2 kommenttia:

  1. Tuntuu et ite treenaan välillä turhankin jalkapainotteisesti... Eikä mulla oo saliohjelmaa, vois pikku hiljaa hommata! Ois vähän parempi ku tää nykynen hmm-mitäs-seuraavaksi-tekisi -sompailu..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kannattaa tehhä jonkin sortin saliohjelma, tietenkin omista tavoitteista riippuen. Voi esim. pittää viikossa yhen alavartalo- ja yhen ylävartalopäivän. Jännää että sulla on ollu jalkapainotteista, en oo aiemmin tienny tyyliin kettään kellä menis noin päin!

      Poista