sunnuntai 2. kesäkuuta 2013

liikeohjeita puistoon

Olet varmaan mennyt monta kertaa puistoissa olevien liikuntavälineiden ohi. Ehkä olet jopa kokeillutkin jotakin laitetta: "jaahas tässä on kuva.. pitää vetää itseä ylös.." Menimme sunnuntaikävelylle kämppikseni Suvin kanssa, emmekä  tietenkään urheilullisina ihmisinä voineet välineitä tuosta vaan sivuuttaa. Keksittiin vaikka mitä eri ratkaisuja tälle seuraavalle laitteelle, jossa on tarkoitus seistä ja viedä jalkoja sivulta sivulle pitämällä ylävartaloa mahdollisimman paikallaan. Tällöin liike tuntuu vatsalihaksissa.. Tässä muutamia tarkoin valittuja liikkeitä teille tehtäväksi. 

Selkälihaksille kyytiä. Ajjaa sammaa asiaa kun ylätaljaveto levveellä otteella.

Lämmittelyharjoitus / vatsalihasharjoitus (mikäli pystyt pitämään ylävartalon kurissa).

Etunojapunnerrus.

Ojentajadippi. Kahvat oli sellaset, että ei voinu hirveesti dippailla, mutta pysty ainakin staattisella pidolla antamaan ojentajille tuntumaa.

Askelkyykky tai sitten harmooninen jooga-soturi.

Tässä laitteeseen tarkoitettu alkuperäinen liike. 

Vatsalihasliike. Jalat nostetaan samalla tavoin eteen hitaasti joko suorina tai polvet koukussa.

Istumaannousu,




Takareisivenytys.

Etureisivenytys.

Pito, jalkojen avaus, nivusten venytys.

Spiraaliyritelmä.

Leuanveto.

Hauskaa kiipeilyä väliin.

Selkärangan rusautus ja sitten rinnan venytys.

Käsilläkävelyharjoite / punnerrukset. Pikku kivet tuntu vähän ikäviltä kämmenissä.

Vaaka, oiva tasapainoharjoitus liikkuvalla jalustalla.

Lissää leuanvetoa.


Vatsa venyy ja on apinainen olo.



 Suosittelen kokkeilemmaan!

1 kommentti: